wtorek, 26 marca 2013

Pojawiło się

Zimą jest zwykła doniczka z ziemią, ustawiona w miejscu w miarę chłodnym.
W połowie lutego można zacząć podlewać.
I czekać,

pojawi się:




Gdy będzie ich więcej i osiągną wysokość 7-10 centymetrów, należy je przesadzić do świeżej ziemi. W ten sposób z dwóch doniczek można mieć np. cztery.
Nadmiar doniczek rozdajemy przyjaciołom bądź znajomym.
Zielone rośnie sobie dalej, a po pewnym czasie uzyskuje pąki.
Czekamy cierpliwie, a nagrodą jest masa pięknych sporych kwiatów w kolorze niebieskofioletowym.
Jesienią, gdy wszystkie przekwitną, a łodyżki z liśćmi zaczną zasychać, przycinamy je tuż przy ziemi i stawiamy donice w chłodnym miejscu - nie dopuszczając wszakże do skrajnego wysuszenia (kropię je wodą raz na trzy tygodnie, ale trzymam w mieszkaniu, gdzie jest dosyć sucho i ciepło).
Aż do kolejnej połowy lutego.
Mam je od kilkunastu lat.
Dziesięć lat temu panowie od przeprowadzki dziwili się, po co przewożą doniczki z samą ziemią.
Powiedziałam im, że tam śpią kwiaty...

13 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Co roku się budzą. Są do mnie bardzo przywiązane:)
      A ja do nich :))

      Usuń
    2. :) a wiesz, co to za kwiaty, czy kochacie się anonimowo?

      Usuń
    3. zawsze nazywałam je Pokrzywką, potem ktoś mi powiedział, jak się nazywają, a potem zapomniałam:)

      Usuń
  2. intrygujące te doniczki z ziemią ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czyżby pierwsze oznaki wiosny?
    Pięknie napisane .. nawet zwykłym doniczkom dodasz magii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. te kwiaty są ważne.
    kropka.
    właśnie pomysłałam sobie jak fajnie być nimi, pod Twoją opieką i zrobiło mi się bardzo ciepło w sercu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, Mar, wzruszyłaś mnie.
      Może chcesz jedną doniczkę, gdy już je przesadzę?

      Usuń
  5. tam śpią kwiaty...
    nigdy w ten sposób nie pomyślałam, chociaż i ja takie mam
    dzięki:)
    Czyli będziemy miec "nowe pak story"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. viki.. aby tak pomyśleć trzeba mieć duszę artysty a my pragmatyczki :)

      Usuń
    2. Metafora krótka a poręczna - toż to sam pragmatyzm :)

      Usuń