piątek, 1 stycznia 2016

Wychodzenie

Człowiek chyba potrzebuje momentów przełomowych. Bo jak inaczej uzasadnić poprawę nastroju z nastaniem Nowego Roku? A nawet jego zwyżkowanie w miarę zbliżania się tegoż? Być może antropologia z psychologią do spółki mają rację i bez śladowych choćby rytuałów odnowienia życia nie dałoby się nic na dłuższą metę zdziałać.
Może też przydaje się mój optymizm, a więc i wiara w to, że proces, który we mnie przebiega, gdzieś prowadzi, do czegoś, co może być dobre. Zwłaszcza jeśli ja sama będę temu sprzyjać - a sprzyjam. W jakimś stopniu rzeczy zależą ode mnie, więc chcę sprawdzić, w jakim.
Przesądnie - tuż po północy siedziałam przy biurku, pracując. Chcę bowiem, by kolejne dni i miesiące były pracowite i owocne. Biorę to za dobry znak - a czemu nie?
I - nieostrożnie - wierzę, że będzie dobrze. Sądzę, że ta wiara w niczym nie zaszkodzi.

A pies nie bał się w tym roku za bardzo, schował się tylko pod biurko w najgłośniejszym momencie, a pomniejsze wystrzały nie przeszkodziły jej poszczekiwać przy lodówce... Może łakomstwo wygrało ze strachem?

I taka scenka sprzed paru dni:


20 komentarzy:

  1. Kobicina z psem? Chyba go karmi. To też dobry znak.
    Oby optymizm Cię już nigdy nie opuścił. Nie ma w tym żadnej nieostrożności.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się bardzo! I na mnie splynęla kropelka dobrego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym, aby to był dla Ciebie dobry deszcz!
      :*

      Usuń
  3. niech ten rok będzie dla Ciebie piękny :*******

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Emuś, i Tobie również życzę wszystkiego pięknego!
      :***

      Usuń
  4. Scenka geniealna!

    dobrego sprzyjania:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Góra-dołek, górka-dołek... Życie.
    Niech będzie taki jak sobie marzysz!

    OdpowiedzUsuń
  6. Scenka świetna i niech będzie optymistyczna: wezmę Cię ze sobą. chcesz?
    Dużo optymizmu, będzie dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Rzeczywiście, tę scenkę można tak zinterpretować :)))

      Usuń
  7. Aniu niech dobry nastrój trwa przez cały nowy rok i lata następne najbardziej Ci życzę uładzenia się z samą sobą :)))
    Scenka bardzo wymowna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tam widze pasterza ktory rozmawia z owieczka. :) Powinnas byla to dac na swieta. ;)
    Aniu, niech ci sie wszystkie marzenia spelnia. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Lolu! A scenki na święta jeszcze nie miałam, jest chyba sprzed paru zaledwie dni :)

      Usuń
  9. taka wiara powinna pomóc, nie szkodzić! powodzenia :)
    a ta scenka świetna!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W naszej kulturze zakorzenione jest jednak coś w rodzaju: "nie śmiej się bo będziesz płakać". Ja tak miałam. Chcę się od tego wyzwolić.

      Usuń