wtorek, 2 lutego 2016

Może jestem

Nie wiem, dlaczego w popołudniowym upale droga była ustawiona bokiem - pionowo.
A ja wchodziłam na nią, też bokiem - drep drep - stopa do stopy, aby bliżej do dziwnych wzorów wytłoczonych na środku w miękkim asfalcie.
Moje ciało utrzymywało się poziomo w gorącym powietrzu, nie było lekkie, ale miało w sobie równoważnik, który określał, co może się jak trzymać i nie upadać.
Żaden samochód nie nadjechał.
- Nigdy tak nie rób! - krzyknęłam do dziecka, które przypatrywało mi się z chodnika. - Pamiętaj: nigdy, przenigdy!
Przysiadłam, oparta o ścianę sklepu. Nogi nie chciały trafić w długie zimowe buty, wysuwały się z przekrzywionych cholewek. Walczyłam przez chwilę, by w końcu zrezygnować i wziąć je w jedną rękę, a pod ramię tobołek ubrań. Przecież mogę iść boso, przed siebie w tym cieple i w pustynnym słońcu, po kamykach i piachu.
- Może jesteś kluczem.
Może jestem.
Wisiałam sobie na drzewie z kluczami wiadomości dobrego i złego.


16 komentarzy:

  1. Sen?
    Piękne zdjęcie, pełne spokoju i pogody :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częściowo sen.
      I - tak, w sobotę koło południa byłam pełna spokoju i pogody...

      Usuń
  2. Zatem jesteś gotowa?
    Śliczny portret

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezwykle plastyczne, czytasz i widzisz szary asfalt i drżące z upału powietrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się. Słowa to tworzywo w którym lepię, oraz - czasem - lekarstwo.

      Usuń
  4. Zastygłam w tym upale. Może jesteś. Chyba znasz już odpowiedź.
    Portret jest uzupełnieniem słów:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne! Mnie się już nie śnią takie sny, ale cholewki są coraz mniej posłuszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie takie sny są bardzo często - a najbardziej wtedy, gdy serce i rozum nie wyrabiają na zakrętach.

      Usuń
  6. Koszmar czy miłe śnienie?
    Trzeba być tobą, by wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, koszmar nie. Ale jednak poważny trud symbolizowania realnych zawirowań.
      A ostatnie trzy zdania są całkiem spoza snów.
      :*

      Usuń
  7. jesteś, nawet jeśli jeszcze o tym nie wiesz ...
    ładny uśmiech :)

    OdpowiedzUsuń