środa, 20 maja 2020

wydaję...

...kolejne książki. Te dwie już są:



Odbyły się nawet wieczory autorskie, oczywiście online. Na platformie Zoom - zależało mi bowiem, żeby to nie były transmisje, tylko żeby wszyscy byli razem (choć każdy u siebie) i mogli brać udział, zadając pytania. Na początku myślałam, że nie ogarnę, ale udało się. Pomaga mi bardzo młodsze dziecko Matylda, jako dobry techniczny duch mojego wydawnictwa. To było nowe doświadczenie dla wszystkich, ale chyba było fajnie, uczestniczyło ponad dwadzieścia osób za każdym razem.

Kolejne książki są w drukarni. Jedna to kolejna z serii Tangere:


Spotkanie też będzie, 25 maja w poniedziałek o 20.00. Może wpadniecie? Jeśli macie ochotę - podaję namiary, link i hasła na wszelki wypadek (czasem Zoom żąda)
https://us02web.zoom.us/j/88982231557?pwd=SUsyUkJTUTlWcDRIenM1bTZxREpzZz09

Meeting ID: 889 8223 1557
Password: 953667

Druga książka to szczególna rzecz - wznowienie tłumaczenia książki Johannesa Bobrowskiego "Młyn Lewina". Kiedyś, dawno, wywarło na mnie ogromne wrażenie. Piękna książka.


Bawiłam się przy tym z radością - realizowałam pomysły okładkowe, które pięknie dopracowała Julia Burek. Rysunek koła znalazłam w samouczku technicznym "Koła i turbiny wodne" z 1922 roku. Biały papier okładki jest fakturowany, specjalnie wybrany. Na końcu książki jest moje posłowie, są dodane moje przypisy i poprawki.
Tu też będzie spotkanie, 26 maja, we wtorek, tym razem 0 19.00. Będziemy rozmawiać o książce z Leszkiem Szarugą, którego rodzice - Witold Wirpsza i Maria Kurecka - przetłumaczyli tę powieść.
Oto namiary:
Będzie mi miło, jeśli ktoś z moich czytelników zjawi się za pośrednictwem internetu w moim domu, żeby posłuchać, jak rozmawiamy.

Jeszcze jedna książka.
Tym razem całkiem moja, szykuje się za pośrednictwem Domu Literatury w Łodzi. Choć tu jestem autorką, a nie wydawczynią, to książka jest bardzo autorska. Wymyśliłam sobie wszystkie szczegóły. Grzegorz Wróblewski zaproponował mi swoje ilustracje - mogłam ich użyć tak, jak chciałam. Uwolniłam więc wyobraźnię i... cięłam wydruki ilustracji. Potem to komponowałam z tekstem, skanowałam. Niektóre ilustracje, umieszczone w całości, dominują całe strony. Na okładce też są elementy ilustracji Grzegorza Wróblewskiego.
Oczywiście nic bym sama nie zrobiła - KTOŚ przygotował to dla mnie, przełożył na język pdf-a. Opracował typograficznie (ta piękna czcionka!), służył pomysłami (np. na "negatywowe" odwrocie okładki!), napracował się i w dodatku chce zostać anonimowy. Tą drogą też wysyłam w jego stronę ogromne dzięki!
Tu poglądowa okładka - choć nie będzie dokładnie taka, bo druk będzie robiony na gotowym lekko fakturowanym srebrnym papierze.


To już niedługo.

A poza tym dużo pracuję, choć wymaga to wysiłku bardziej niż zwykle, więcej mam stanów depresyjnych, poczucia pustki. Choć przecież kontaktuję się z ludźmi, wychodzę - do sklepu, na pocztę. Oraz piekę - chleby, bułeczki, ciasta. Ostatnio nawet prawie zrobiłam tartę cytrynową z... solą. Zorientowałam się w ostatniej chwili, bo spróbowałam masy cytrynowej. Było w niej trzy czwarte szklanki soli. Cóż. Miałam jeszcze składniki i szybko zrobiłam masę kakaową. Cytryn już nie miałam.

Dużo pozytywnej energii dała mi odpowiedź ludzi na mój apel o kupowanie książek w moim wydawnictwie - bo sprzedaż w hurtowni w obecnej sytuacji prawie zanikła, a ja nie korzystam prawie z dofinansowań, wydawnictwo zawsze przynosiło finansowe straty, a teraz stanęłam przed widmem, że po prostu pochłonie wszystkie pieniądze, które zarobię, pracując jako redaktor dla innych instytucji. Napisałam na fb apel i reakcja była bardzo pozytywna, kilkadziesiąt osób kupiło książki. Cała paczka pojechała zaś do... biblioteki aresztu śledczego w Katowicach! Ludzie udostępniali mój apel, pisali też do mnie tak pozytywnie, że byłam naprawdę wzruszona.

I jeszcze: wypromowałam moich magistrantów - wszystkich. Ostatnie trzy egzaminy magisterskie odbyły się oczywiście online. Jako pierwsze takie na uczelni. Tym sposobem zakończyłam też pewien etap. Jeszcze tylko do 31 maja pozostaję pracownikiem uczelni. To była ważna sprawa w moim życiu.

No - to takie podsumowanie miesiąca. Może jeszcze ktoś mnie czyta, mimo, że ja prawie nie pisze?

18 komentarzy:

  1. Czytam, posłucham również online.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam i pozdrawiam
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytają:)))

    W poniedziałki niestety mam swoje ważne artystyczne spotkania...

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytają i czekają na nowe wpisy!
    Gratulacje Aniu, tyle się u Ciebie dzieje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dzieje się, czasem sama nie wiem, jakim cudem.

      Usuń
  5. Zawsze czekam na nowy post bo wspaniałe czytać wypowiedzi tak inteligentnej a zarazem po prostu fajnej osoby 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu niektórzy ludzie, tak jak Ty bardzo świetnie wykorzystali zarazę, odizolowanie, kwarantannę. Gratuluje kolejnych "córeczek" )))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, książki to dla mnie moje "dzieci".
      Moja praca na szczęście jest dobra do online.

      Usuń
  7. Czytam. Serdecznie pozdrawiam.
    Majka

    OdpowiedzUsuń
  8. W poniedziałki niestety mam swoje ważne artystyczne spotkania...


    UPLAY365
    pussy888

    OdpowiedzUsuń