wtorek, 11 października 2022

Jak ocalał świat

  - Tego pomidorka dodam pani gratis, bo trochę krzywy - powiedziała młoda energiczna dziewczyna na stoisku z warzywami, rozstawionym na sobotnio-niedzielnym targu sąsiadującym ze Szpitalem Południowym i Centrum Hematologii. - 12.50 poproszę.

- Już daję, tylko znajdę te 50 groszy - odpowiedziałam, przerzucając czeluście.

- Jak Pani nie znajdzie, to może być bez.

- No ale jak bez? W dodatku z gratisem? - zadziwiłam się.

- E, tam, świat się przecież nie zawali.

- No nie wiem - nadal jakoś się frasowałam. - O proszę, mam.

Dziewczyna wzięła monetę i skierowała się do puszki z drobniakami, ale zawróciła i oddała mi pieniądz: 

- Założymy się? Że się nie zawali?

Rozjerzałam się. Słońce grzało normalnie, facet obok wziął na podbierak kiszone z beczki. 

- Nie, nie - powiedziałam. - Nie możemy tak ryzykować.




13 komentarzy:

  1. Aniu, jesteś małej wiary;)
    A ja dziś w swoim warzywniaku dostałam poł reklamówki jabłek, banany,ogórasy,gruszki za uwaga... 3 złote! To takie warzywa i owoce z lekkimi "wadami". Różne ludzie som na świecie😊, niektórzy życzliwi i taki bezinteresowny gest robi człowiekowi dzień,nieprawdaż?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest bardzo miłe :)
      Co do zawalenia się świata, to nie chcę brać na siebie takiej odpowiedzialności:)

      Usuń
  2. Bardzo miłe opowiadanko, robi się optymistycznie na duszy, jesteś mistrzynią pióra.
    Też wybrałabym słońce i pozwoliłabym panu delektować się ogóreczkami, wiem co to znaczy bo też je lubię..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajny jest ten bazarek, jest chyba drugi rok dopiero. Można tez kupić pyszne sery z różnymi dodatkami :)

      Usuń
    2. Chodzę na tzw Dołek, który trochę zmienił miejsce ale jest!! Twojego bazarku nie znam...

      Usuń
    3. jest dość nowy; nie m na nim sklepików, tylko stragany.

      Usuń
  3. Aniu, jaka piękna historia... dziękuję...
    Mietek

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu pięknie opowiadasz. Pozdrawiam
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że to zdarzenie pobudziło we mnie chęć opisania go.

      Usuń
  5. Aniu, cudowna historia. Aż mi świeczki w oczach stanęły... Wzruszyłam się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w ogóle była wzruszająca i dziwna historia, ale dziwnie jasna:)

      Usuń
  6. Świat dobrych ludzi, jest nadzieja.

    OdpowiedzUsuń