wtorek, 21 kwietnia 2020

Ulubione

Dzisiaj zrobiłam ulubione ciasteczka krucho-serowe, mój wynalazek,  który się przyjął. Biorę około 100 g masła, 150 g sera białego,  najlepiej śmietankowego, ale dziś miałam tylko półtłusty. Do tego ok pół szklanki cukru, jedno jajko i jedno żółtko,  dwie szklanki mąki i trochę cukru waniliowego. Najpierw trochę siekam nożem,  potem zagniatam i wkładam do lodówki na godzinę. Potem robię wałeczek, tnę na kawałki,  które rozplaszczam na grubość około pół centymetra. Piekę na blasze w około 200 stopniach około 5-10 minut. Piszę około,  bo mój piekarnik ostatnio nie wyświetla temperatury.


Są delikatniejsze niż kruche, to z powodu sera. Bardzo je lubię. Można dodać coś do środka,  np. tarte migdały albo orzechy. Albo kakao.

15 komentarzy:

  1. Chyba spróbuję upiec, mam ostatnio jazdę na słodycze. Wyglądają apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo je lubię, dawno nie piekłam, a teraz jest czas na pieczenie.

      Usuń
  2. Wyglądają całkiem ciekawie, chyba mnie namówiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przekonalas mnie, zrobie, slinka mi leci!

    OdpowiedzUsuń
  4. dziEkuję. jestem nogą wypiekową. ale może i mnie coś w końcu wyjdzie ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to byłam ja teatralna

      Usuń
    2. One są bardzo proste in łatwo się pieką, nie na zagrożenia, że ciasto opadnie czy coś :)

      Usuń
  5. Wyglądają bardzo apetycznie... Ciekawe czy można czymś zastąpić cukier...? Miód?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak, skoro połowę masła zastąpiłam serem ;)

      Usuń