sobota, 16 stycznia 2021

Sześciopensówka

 Dziś chciałam Wam opowiedzieć o nowym projekcie. Nowe Projekty to coś, co  porusza Anią M. Daje rodzaj ekscytacji, motyli w brzuchu, czasem wrażenie lekkiej gorączki i potrzeby, żeby mówić o tym, dzielić się, cieszyć razem z innymi ludźmi.

Potem na ogół proces wprowadzania Nowego Projektu w życie okazuje się długi i czasem żmudy, a konieczną do jego ogarnięcia cechą bywa cierpliwość. Na przykład przydatną do tego żeby czekać, aż drukarnia wydrukuje książkę, której pliki zostały do niej wysłane :)

Tym razem chodzi o książkę dla dzieci - pierwszą książkę dla dzieci w moim wydawnictwie. Na początku roku dowiedziałam się, że moja przyjaciółka, poetka Renata Senktas przetłumaczyła bajkę irlandzkiego poety i w dodatku dostała na to grant z Literature Ireland. Wstępne rozmowy z innym wydawnictwem utknęły i wtedy pomyślałam - a czemu nie ja?

I zrobiłyśmy to. Ilustracje do książki wykonała Magdalena Boffito, artystka po Akademii sztuk Pięknych i pracowniczka tej uczelni. W połowie grudnia wysłałyśmy pliki do drukarni i właśnie teraz zbliża się termin, w którym książka ma do mnie przyjechać. To ma być we wtorek, 19 stycznia. Jej pełny tytuł to O sześciopensówce, która odturlała się od reszty. Jej bohaterowie to rodzina monetek zamieszkująca skarbonkę. Najmłodsze dziecko w rodzinie, Sześciopensówka, pewnego dnia sturlała się z półki i....   I dalej nie powiem, ale jest ciekawie i z humorem. Oraz pięknie i kolorowo.

Oto okładka i dwie strony ze środka.

PS: dopisuję,na wypadek, gdyby ktoś chciał kupić: zamówić można na razie, pisząc na matysiak553@gmail.com albo na priv na fb. Jak tylko dostanę książkę wstawię na stronę www wydawnictwa :)





28 komentarzy:

  1. Ja już czekam🙂 Najpierw sama przeczytam, a potem Pańcio będzie czytał Zońci🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo, ja się też nie mogę doczekać. To Zupełnie Coś Innego :)

      Usuń
  2. Mi się rodzi wnusia i też czekam!
    Autograf jest w cenie??

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie się zapowiada. Bardzo podoba mi się ilustracja. Okładka też!
    Idziesz jak burza, Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, zapragnęłam przeczytać. Dziecinnieję? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, a jeśli tak, to w dobrym sensie :) ta książka ma sporo humoru i intertekstualnych odniesień, które są do uchwycenia dla dorosłych :)

      Usuń
  5. Aniu,super! Też jestem zainteresowana, bedziemy czytać z wnuczką - samodzielnie czytającym przedszkolakiem:)) ilustracje wyglądają bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, dopisałam w poście jak można zamówić :)
      książka jest naprawdę bardzo fajna.

      Usuń
    2. Dzięki serdeczne,Aniu

      Usuń
  6. Aniu! Świetny pomysł! Mam fajne dzieciaczki w rodzinie i już się cieszę, że będę im mogła podarować tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, Olgo, również z tego, że od początku jestem ze mną w mojej wydawniczej drodze :)

      Usuń
    2. To dla mnie wielki zaszczyt i ogromna przyjemność!
      Nieustannie dziękuję losowi, że jesteś i że nasze drogi się przecięły <3

      Usuń
  7. kurcze, aż zazdroszczę, że nie mam komu czytać...ale jeszcze się zapytam )) wygląda pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna okładka, aż się chce sięgnąć po książkę 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I historia monetek też jest fajna i zabawna. Poeta napisał ja dla swojej córki.

      Usuń
  9. Aniu, czekam z niecierpliwością na książkę. Super pomysł na wydanie książki dla dzieci. Przeczytam razem z wnuczką.
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, to jest ponadczasowa opowieść i przekład świetny.

      Usuń
    2. Aniu dzisiaj wyjęłam książkę ze skrzynki. Jest pięknie wydana. Nie przeczytam, poczekam na przyjazd wnuczki; będzie ciekawiej.
      Dziękuję Aniu i serdecznie pozdrawiam
      Dorota

      Usuń
    3. Cieszę się, ciekawa jestem, jak jej się będzie podobała.

      Usuń
  10. Aniu, ja chcę dwa egzemplarze Sześciopensówki. Zaraz potwierdzę na mailu :)

    OdpowiedzUsuń