sobota, 25 czerwca 2016

Przed siebie

- Taki upał, deszcz, a potem znowu ciepło - mówi mama przez telefon. - Jako dzieci w Łotwie wbiegaliśmy wtedy w kałuże, mieszaliśmy stopami w mokrym piasku i robiliśmy sobie błotne buty. A u was w Warszawie pada?

Jeszcze nie padało, ale teraz już tak.
Wyniosłam pranie na balkon.
Balansując na parapecie umyłam okno, wypłukałam kwiaty, szkło, koty i pingwina.
Śmiesznie pierze się firanki jedna ręką, w drugiej trzymając telefon. Prysznic jak żywy wąż. Mokra cała łazienka, a ja najbardziej - bo zaskoczona, dałam się oblewać, po włosach okularach, bluzce... I nie mogłam przestać się śmiać.
Wiatr wysuszył w dziesięć minut falującą firankę.

Poszłabym przed siebie.
Boso.
Przez kałuże.



13 komentarzy:

  1. Też lubiłam w dzieciństwie boso po deszczu. Zdarzało się też, że w mieście butów było żal, w czasie ulewy, brało się je w garść i boso po mokrym bruku biegło.

    OdpowiedzUsuń
  2. często idę boso przez kałuże
    albo po burzy nago do stawu się kąpać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako dziecko mieszkałam na wsi i z wsiowymi dziećmi pasałam krowy. Na pastwisko szło się polną drogą, po deszczu po kolana w błocie. To była najlepsza zabawa! Potem z tego błota "piekliśmy" torty ozdabiajac je kwiatkami. Chciałabym zobaczyć współczesne dzieci przy takiej zabawie. Nawet wioskowe latają ze smarkfonami, albo siedzą przed telewizorem. W mojej wsi jakby w ogóle nie było dzieciaków, a są, nawet sporo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błoto jest fajne, takie plastyczne. Rozumiem taplanie się w błocie na rockowych koncertach... Poszukiwanie czegoś dziecięcego w sobie i pójście na przekór moralistyczne interpretacji "błota" :)

      Usuń
  4. bardzo pamiętam
    wieś
    babcia
    duży deszcz
    ulica z piasku płłynie rzeka
    my wybiegamy po deszczu i budujemy "rzeki:
    tamy
    mosty
    w kaloszach życie wydaje się nienarszalne i twórcze:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Och, te węże łazienkowe faktycznie są jak żywe! Wiją się, kręcą i sikają wodą. Często bywam przez nie ochlapana...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza jak się próbuje wszystko zrobić jedną ręką :)

      Usuń
  6. Tez lubie boso, deszczówka jest taka ciepła i mękka.

    OdpowiedzUsuń