piątek, 29 maja 2015

Dosłonecznić

Czasem, obudzona rano, trzymam się nocy. Nie otwieram oczu, nie podnoszę kołdry, nie budzę psa. Nie jestem gotowa wejść w dzień. Przykryta przezroczystą miseczką ze smutnego szkła.
Powoli dobijają się do mnie fragmenty snów. Najpierw pojedyncze, potem całe prześnione scenki.

Dziś śniłam, że byłam w sklepie i mierzyłam sukienkę. Widziałam ją już wcześniej, ale nie odważyłam się, wydawało mi się, że nie jest dla mnie. Dopasowana na górze, rozkloszowana dołem z doszytą falbanką, z wąskimi rękawami, biała w drobną, fakturową, błękitno-różową krateczkę. Przymierzyłam w ukryciu i okazało się, że prawa ręka nie mieści się w rękawie. Dopiero po chwili zobaczyłam, że trzeba odpiąć guzik... Zdziwiłam się w lustrze, jaka jestem chuda i drobna. Biorę ją - powiedziałam.

A potem nie mogłam wstać.
Smutna, z niewypłakanym płaczem pod powiekami.

Trzeba dosłonecznić ten ranek, ten dzień, dokolorować, dośmiać, dotańczyć.

12 komentarzy:

  1. Śliczna sukienka. Tańcz w niej, śmiej się i koloruj!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chuda i drobna dziewczynka?
    Wysyłam Ci garść promyków słonecznych!
    W ogóle zamienię słońce na deszcz. Z wysoką dopłatą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może przyjadę do Ciebie? Dwa lata temu bardzo skutecznie sprowadzałam burzę :)

      Usuń
  3. Nie pozwól już nigdy wmówić sobie, że coś, czym się zachwyciłaś, jest nie dla Ciebie.
    Umiejętność docenienia jakiejś wartości po mojemu oznacza, że się na nią zasługuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem :)
      Ale to tak ogólnie symboliczny sen chyba, częsty u mnie - że nie zasługuję...

      Usuń
  4. dośpiewać, głośno, w dodatku fałszując, idealny początek dnia, wszystkie nocne zjawy czmychają :D
    A kupowanie sukienki we śnie oznacza same dobre rzeczy, więc miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      W ramach tegoż może obejrzę komedię :)

      Usuń
    2. Poza tym kupiłam sobie trzy rodzaje dobrych zielonych herbat i kubeczek do zaparzania - a to zdecydowanie coś miłego :)

      Usuń