poniedziałek, 10 lutego 2014

Dziś tak

Nie mogłam się dobrze obudzić, choć wstałam i dokończyłam pracę nad książką.
Obudzić się, to znaczy co?
Otworzyć drzwi i coś zrobić z tym dniem, z jego energią.
A ja mam skłonność do zastygania.

Zdjęcia do wydruku trzeba było skonwertować, żeby w drukarni czytało kolory. Dziś obejrzałam kolejne próbki i niektóre wydały mi się za ciemne. Wyszłam prawie z płaczem, wstrząsana w środku z niemocy. Jak małe dziecko na środku pustego pola.

Po drodze czytam.
O książce.
W której autorka zdejmuje z obrazów przypisane im czerń oraz biel.
Światem rządzą strachy, małe i większe; malują wszystko na szaro.


29 komentarzy:

  1. O, gdzie to zdjęcie robione? Jakieś znajome... Widoki, znaczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Um... czytelniczką?

      Usuń
    2. To w pewnym sensie oczywiste, ale byłoby miło, gdybyś się przedstawiła.

      Usuń
    3. A mi to wygląda na okolice Młocin....zejście z wiaduktu na końcówkę tras tramwajowych...trafiłam? Uściski, Mar

      Usuń
  2. Może tylko "wydały się za ciemne". Przez gęstwinę emocji inaczej widać kolory.
    Jakiekolwiek będą Twoje zdjęcia, będą takie, jak mają być. Nikt nie wie, że mogłyby być inne.
    To sztuka patrzenia i widzenia. Perfekcjonizmowi mówimy pa pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale.... na ekranie są jaśniejsze:)
      To może być kwestia ekranu. Trochę rozjaśnić mogą w drukarni. Zobaczymy.
      Denerwuję się i uspokajam na zmianę.

      Usuń
  3. Dawno nie zaglądałam, a tu takie niespodzianki :) Mam nadzieję, że wszystko się dopnie. Twoje zdjęcia nawet u takiej ameby artystycznej jak ja wywołują refleksję i chwilę zachwytu - to o czymś świadczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No częściej zaglądać trzeba, widzisz? Szkoda, że daleko mieszkasz:)

      Usuń
  4. Jest w tobie obawa przed tym jak twoje zdjęcia zostaną odebrane przez innych ,zwłaszcza że wystawiasz w środowisku ,gdzie cię znają ,chyba łatwiej by było gdybyś była bardziej anonimowa .
    Ja wypracowałam sobie taki mechanizm że z góry zakładam że nie wszystkim się podoba to co robię . Pewnie że chciałabym aby aprobata była powszechna ,ale to przecież niemożliwe ,mamy przecież tak różne gusta . Nam tutaj ,którzy do ciebie przychodzimy ,twoje zdjęcia bardzo się podobają . Trzymam kciuki i samych dobrych emocji życzę :))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie znajomi wiedzą, że nie jestem profesjonalnym fotografem. Może własnie dlatego będzie mi łatwiej?
      Nie wiem.
      Ale bardzo Cieszę się, że Ci się podobają:*

      Usuń
  5. Zdjęcie.... takie zwyczajne, a ileż w nim piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś tak mnie dziś przytrzymał ten widok...

      Usuń
  6. niech malują! szary to mój ulubiony kolor ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię. Często rysuje ołówkiem, lubię ołówkowe odcienie i miękkość.
      Ale też chodzi o to, że nie jest czarno-biało. Na świecie.

      Usuń
  7. Śliczne zdjęcie powyżej!
    A co do drukarni i kolorów - trzeba się upierać przy swoim, oni tylko mówią, że nie mogą dobrze wydrukować, niech drukują jeszcze raz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skonwertowane są najlepiej, jak można, robiła to moja koleżanka. Co do drukarni problem jest w tym, że ja właściwie nie wiem, czy jest dobrze. Drukarnia polecona. Nie stać mnie na druk dużych formatów w laboratorium fotograficznym. Jutro jeszcze zobaczę przed odbiorem - rozjaśnić można, jeśli będzie trzeba.

      Usuń
  8. jejku, domyślam się tej nerwówki:(((
    Aniu, będzie dobrze, musi być!!!
    :***

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu, to piękna nerwówka, taka z obietnica czegoś wspaniałego! Zdjęcie cudne.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, mam nadzieję, mam nadzieję, że to ogarnę.
      Muszę pamiętać, że tyle osób mnie wspiera:*

      Usuń
  10. Aniu, Twój niepokój jest w zasadzie zrozumiały. Ale od czego my tu wszystkie (wszyscy) jesteśmy, które (którzy) wierzymy i widzimy w Twoim patrzeniu na świat COŚ WIĘCEJ? I wierzymy, że nie sprawisz zawodu oglądającym Twoje zdjęcia.

    Ten świt (a może zachód) na górze bardzo mi się podoba. Jak większość Twoich zdjęć. :)

    Ściskam Cię bardzo mocno i uspokajająco. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      Dziś jestem spokojniejsza, aczkolwiek to jednak sinusoida:)

      Usuń